banner

درباره ما

بنام خالق مهر و همدلی 

خداوند سرنوشت هیچ قوم( و ملّتی ) را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند! * قران ( آیه 11 سوره رعد )

*مقدمه ؛

ایجاد کانونی با هدف تجمیع و هدایت منابع انسانی و ظرفیت‌های مالی و اعتباری اعضا از یک طرف و گسـترش فرهنگ یاری رساندن معنوی از سوی دیگر، نقطه‌ی تعالی تحـقق مقوله مشارکت‌های خیرخواهانه‌ی جمعی به شـمار می‌رود. بر همین اساس به منظور رشد روحیه‌ تعاون و همبستگی و کمک به رفع مشکلات مادی و معنوی افراد فامیل و بستگان، با همیاری کلیه‌ اعضای وابسته به فامیلی خود و در راستای ترویج فرهنگ ارزشمند قرض‌الحسنه، رفع بحران ، سرمایه گذاری و اشاعه‌ آن در جامعه و با ساختاری عام المنفعه اقدام به تشکیل صندوق همدلی طایفه بارانی نموده که با توکل به لطف الهی طبق این اساسنامه اداره می‌شود.

شعارما : همه با هم ، برای هم

چشم انداز : با مهر ، همدلی و همبستگی ، فقر و بیکاری را ریشه کن خواهیم کرد .ان شاءالله

 

 با یاری پروردگار یکتا ، تلاش و همیاری جهت پیوند هرچه بیشتر و تداوم دوستی و رفع هرگونه مشکل طایفه ، اعم از مادی و معنوی در قالب (پرداخت قرض الحسنه  ، فعالیت اقتصادی درامد زا  و رفع بحران  )  در حد توان.

* اهداف صندوق : 

1-   بحران : حمایت بلاعوض از 1- بیماری خاص و حاد 2- زندانی 3- حوادث غیر مترقبه 4- آتش سوزی  5- ازدواج  6- بدهکاری 7 – پرداخت خسارت تصادف و دیه . و...

2-   قرض الحسنه : پرداخت وام به 1- بیماران  2- زوج های جوان 3- فاقدین مسکن 4- جوانان جویای شغل 6- فاقدین خودرو و یا هر وسیله نقلیه شخصی و عمومی و... 7- پرداخت دیه . و...

3-  سرمایه گذاری : سرمایه گذاری مشترک برای سود دهی به همه اعضای صندوق ( واحد اقتصادی) از قبیل  1- ایجاد بنگاه های اقتصادی و کارگاهی  2- ساخت ،خرید و فروش مسکن 3-  تجارت ملی و بین المللی 4- کشاورزی و فعالیت های وابسته به آن 5 – کسب و کار های کوچک و بزرگ 6- آموزش و توانمند سازی  .7- ایجاد فروشگاه های فروش مواد غذایی ، لوازم خانگی ، مصالح ساختمانی .  8 – خرید ماشین آلات حمل و نقل ، راه و ساختمان . و...

4-    نیکوکاری  : 1- پرداخت زکات اموال اعضاء  به ستاد بحران  2- و یا انجام فعالیت های نیکوکاری دیگر به صلاحدید هیئت مدیره .

 

* موضوع فعالیت :

1.    جمع‌آوری حق عضویت که ماهانه از هر یک از اعضا به عنوان سپرده ثابت ( پس انداز  و حق عضویت بحران ) دریافت می‌شود.

2.      اعطای وام بدون بهره )قرض الحسنه( از محل پس انداز اعضای صندوق به هر یک از اعضا.

3.      رفع مشکل مادی اعضا از طریق پرداخت وام متناسب و یا کمک بلاعوض با شرایط موجود و نظر هیأت مدیره.

4.      متمرکز نمودن پس‌اندازها و سرمایه گذاری های اندک و کلان جهت فعالیت های اقتصادی و اشتغالزایی  . 

5.   جلب مشارکت های مردمی از سایر خیرین خارج از طایفه  و همچنین جذب زکات اعضای  صاحب نصاب صندوق .

6.   برگزاری همایش و جلسات متعدد برای ایجاد وحدت و انسجام درون طایفه ای و فراهم کردن زمینه صلح و دوستی با دیگر طوایف و در شرایطی تسحیلگری برای احقاق حقوق هر یک از اعضاء

* بودجه  :

    بودجه صندوق از طريق ذيل تأمين مي‌شود.
1-  پرداخت حق عضویت ، سرمایه گذاری.
2-  وقف ، پرداخت زکات و صدقات .

3- حمایت مالی اعضا و خیرین .

4- وجوه حاصل از فعاليتهاي اقتصادی انجام شده در چارچوب موضوع فعاليت، اهداف و اساسنامه صندوق.

 

* شرایط عضویت اعضای صندوق :

1-     اعضای صندوق کلیه‌ از طایفه بارانی بوده عضویت فامیل‌های وابسته  به صلاحدید مدیریت نامحدود می‌باشد.

2-   هرگونه عضویت و افتتاح حساب مطابق با اهداف و طبق اساسنامه‌، با معرفی توسط یکی از اعضای و بنا به تائید از سوی هیأت مدیره خواهد بود.

3-   مبلغ اولیه افتتاح حساب  500/000 ریال بوده و حق عضویت ماهیانه قرض الحسنه و بحران در سال 1402 هر نفرحدا قل 200 هزار ریال الی 500.000  و بر حسب توان می باشد که در صورت تشخیص هیئت مدیره سال بعد تغییر خواهد کرد.  

4-   مبلغ پرداخت حق عضویت در واحد سرمایه گذاری نا محدود بوده  و برای هر شخص ، بر اساس توان متفاوت می باشد .

5-     در حال حاضر و ابتدا فردی غیر از طایفه بارانی نمی تواند عضو صندوق شود مگر با تشخیص هیئت مدیره .

6-   واریز وجه بلاعوض از سوی خیرین خارج از طایفه جهت کمک به صندوق بدون داشتن حق عضویت بلامانع است.

7-   هر یک از اعضا موظف است ماهیانه مبلغ 100.000  ریال  را به عنوان حمایت از هزینه های جاری و اداری به صندوق پرداخت نماید .

 

*حریم خصوصی 

در چهارچوب کار صندوق هیچ حریم خصوص وجود ندارد و همه اعضا حق دارند تا از تمام اطلاعات صندوق مطلع باشند و حتی حق دارند که پرینت بانکی تمام پرداخت و دریافت‌های حساب مخصوص صندوق را از مدیران طلب نمایند. همچنین بمنظور شفافیت هرچه بیشتر در امور مالی صندوق، سالانه در میهمانی دورهمی از  در یافتی و پرداختی های واحد  قرض الحسنه ، واحد بحران ، واحد اقتصادی ، بازپرداخت‌ها و هزینه‌های صندوق، گزارشی ارائه خواهد شد.

 

نرم افزار قرض الحسنه گندم